Sega Spelletjes speel online

Het maakt niet uit hoeveel miljoenen jaren er een 16-bits console Sega zou zijn, er zijn mensen die het willen spelen ...

Dus, een beetje geschiedenis over Sega. Eerst was er een weinig populaire SG-1000, toen een meer gebruikelijk Sega Master System en pas toen een Mega Drive. Maar nu hebben we geen plaats in het budget voor deze aankoop, aangezien er niemand is voor Sega Saturn en DreamCast, GameGear, Nomad. Laten we daarom de Sega Mega Drive eens nader bekijken.

Tijdens de ontwikkeling heette de console Mark Fire, maar voor de release werd besloten om deze Mega Drive te noemen. Een blauwe Reset-knop, een koptelefoonaansluiting op het voorpaneel, een volumeregeling en Power gecombineerd met een cardridge-blok dat de lancering van games in andere regio's fysiek verhinderde. Terug naar de voedingsaansluiting, avi-uitgang en extensiepoort, vergelijkbaar met de stekker van de joystick. En deze avi-uitgang geeft geluid in mono, en de koptelefoonaansluiting - in stereo.. Als je wilt, kun je lijden en toch de stereo naar tv brengen. En trouwens, de extensiepoort werd alleen in Japan gebruikt. Er was een Mega Net-modem op aangesloten om de Sega Network System-service te gebruiken.

De PAL-versie voor Europa, Australië, Nieuw-Zeeland kwam in 1990 uit in een iets andere schaal met een witte reset, een nieuw opschrift en een compleet ander cartridgeslot. Games uit Japan passen er niet in, maar als je de console-cover verwijdert, zullen veel games werken, vooral vroege.

Voor de rest was het verkopen van een informele adapter. Er zijn 2 versies van de PAL-console - met en zonder extensiepoort. In Brazilië werd Mega Drive uitgebracht voor het lokale PAL-M-formaat. Noch de Japanse noch de Europese cartridges erop werken, maar er werden adapters verkocht die dit mogelijk maakten. Asian Mega Drive kan gemakkelijk worden verward met Japans. Ze lijken visueel erg op elkaar, maar de inscripties hebben weer enkele verschillen: Reset-knop was cyaan en cartridges daarvoor werden afzonderlijk geproduceerd en zagen er anders uit dan in andere landen. Vorm was zoals in het Japans, design was zoals in Europa.

In de VS kwam Mega Drive niet uit, in de Verenigde Staten was Mega Drive niet. De naam van de console moest worden gewijzigd, omdat het bedrijf Sega de rechten op het Amerikaanse grondgebied niet kon krijgen. Daarom staat het daar bekend als Sega Genesis. De functies naast het nieuwe logo zijn: de volumeregeling heeft nu alleen invloed op het geluid van een koptelefoon. De verlengpoort zat alleen op vroege modellen en de resetknop is grijs. Aanvankelijk werd het in Japan geproduceerd en vervolgens, om de kosten te drukken, werd het in Taiwan geproduceerd. En uit dezelfde plaats uit Taiwan werden we Mega-Ken gebracht. Dit is begrijpelijkerwijs een piratenconsole, maar in Zuid-Korea kwam Mega Drive officieel uit onder zulke namen, dat ik liever Mega-Ken zou spelen .. Samsung Super Aladdin Boy .. hier moet aan gedacht worden voor zulke namen. Laat me je eraan herinneren dat SNES wordt vermeld als SuperComBoy. Ik zou voor mijn kinderen niets kopen dat schrikt van de stroom in een advertentie, ze beter verstoppertje laten spelen.

De controllers die uit het eerste model kwamen, waren altijd drieknops en de startknop was geverfd in dezelfde kleur als de resetknop op de console. Eigenlijk is dit de gemakkelijkste manier om onderscheid te maken tussen hun regio's. Vanaf het eerste model ondersteunt Mega Drive games voor het Master System. Hiervoor moest je wel Power Base Converter kopen. Wij, natuurlijk, het eerste model verkocht in vrijwel geen enkele vorm. Het tweede model is ons meer bekend. Ze stond tenslotte al in de schappen van de hele wereld, terwijl we consoles ontvingen. Net als ik werden waarschijnlijk in de kindertijd veel mensen gekweld door de vraag: waarom spelen we Mega Drive 2 en waar is Mega Drive 1 dan? Nu weet je het.

We hadden klonen vergelijkbaar met het Japanse model. Het is veel compacter en de patroonvouwen zijn paars. Het heeft niet langer de Power- en AVI-lampen vervangen door een kleine Mini-DIN-connector die audio in mono- en stereoformaten kan uitvoeren. (Maar we hadden altijd alleen monokabels :))

Ik weet niet meer precies wanneer Mega Drive in ons land begon te verschijnen, maar in 1994 was het hier zeker... in ieder geval op de tafel van het kindertelevisieprogramma "New Reality".

Op de covers van games uit mijn jeugd stonden ook afbeeldingen van Mega Drive-games en van games voor Genesis, hoewel het ontwerp ervan anders is. Beiden werden in de regel geproduceerd in plastic dozen, waardoor ze er ook nu nog goed uitzien. Niet zoals gesneeuw uit kartonnen dozen, dat wordt uiteindelijk steeds erger :). Interne inhoud eigenlijk zoals elders: patroon, instructie en soms verschillende boekjes. Cartridges hadden verschillende vormen:

  • Japans
  • Europese
  • Amerikaans

Sommige uitgevers hebben ook hun eigen uitgeverijen gemaakt, zoals Electronics Arts, Code Masters en anderen.
Er waren ook Sega-spellen in kartonnen dozen.
Hoewel het voorvoegsel is gekoppeld aan goede herinneringen en de superioriteit ervan voor mij duidelijk is, was er in het Westen een felle strijd. En erg agressief aan de kant van Sega. Op televisie hebben verschillende commercials openlijk verklaard dat de SNES bullshit is in vergelijking met de Sega Mega Drive en dat Genesis de coolste en meest furieuze games heeft. En nogmaals, de piraten beslisten voor ons, en Sergey Suponev kon onze ouders niet zover krijgen om de dure Super Nintendo te kopen. Een andere knowhow bij Sega was dat de gelicentieerde cartridges op batterijen werkten en dit maakte het mogelijk om in het spel te blijven en het spel binnen een paar dagen voort te zetten.

Lichte wapens waren in het 16-bit-tijdperk niet meer zo populair. Ze zaten niet meer in de decoder, maar bestonden nog wel.

Een paar woorden over gamepads... aanvankelijk waren het drie knoppen. Ik zal zeggen dat dit een echt coole, massieve en zeer comfortabele joystick is. De drie knoppen zijn voldoende voor de meeste games. Maar de tijd verstreek en games in de speelhallen werden kouder en kouder. Er werden drie knoppen gekrompen en op hetzelfde moment dat de deur van de tweede straatvechter werd losgelaten, werd een zesknopscontroller uitgebracht voor megadrives, die eruitzag als de locatie van knoppen op machines met vechtspellen. Onthoud de X-, Y- en Z-knoppen, de Meer-knop is toegevoegd. En veel spelers hebben geen spel gevonden waar het zou worden gebruikt.

Naast de Sega Genesis en Sega Genesis 2 kwamen de Sega Genesis 3 (uiteraard alleen in Brazilië en de VS) en de Sega Genesis 4 (zo klein, aangekondigd in 2008 en uitgebracht als Sega Fire Core in 2009). -in games, omdat onze illegale versie alleen een licentie heeft en geen Region Lock heeft, wordt alleen opnieuw verkocht in Brazilië en de VS). Welnu, toen begon tin met de productie van consoles. Ze waren voor alle smaken en draagbare apparaten, inclusief gitaren en ingebouwde cd-spelers, in het algemeen elke variëteit die Sega in licentie had gegeven. Alleen koelkasten en stofzuigers integreerden geen 16-bit Sega, hoewel dat goed was).

Van al deze diversiteit kenden we alleen de Sega Mega Drive 2, omdat deze was gekozen voor de massaproductie van piraten. En hij was het die in elke tweede Russische student van de jaren 90 zat.

Sega Mega Drive 2 heeft voor mij veel genres geopend die ik nog niet eens kende, zoals strategieën, missies, first person shooters. Het leek erop dat games een heel nieuw niveau hadden bereikt en in kwaliteit werden ze vaak vergeleken met animatiespelers. Het had een enorme culturele invloed op de kinderen van de jaren 90 en werd Sega's meest succesvolle console. Het volgende voorvoegsel voor Sega Saturn in Rusland was praktisch niet. Dream Cast was in eenheden. Daarom bleef de MegaDrive voor de meesten van ons dezelfde sega. Hoewel het zeker dom is om het voorvoegsel het bedrijf te noemen dat het heeft gemaakt...