Zombies hebben mijn buren opgegeten
Emulatoren (Probeer een andere emulator als de game niet werkt op de huidige):

Zombies hebben mijn buren opgegeten

"Zombies hebben mijn buren opgegeten" is een klassieke run-and-gun-videogame, ontwikkeld door LucasArts en uitgegeven door Konami, oorspronkelijk uitgebracht voor de Sega Genesis-consoles in 1993. De game staat bekend om zijn unieke mix van horror, humor en actie. verpakte gameplay.

Belangrijkste kenmerken van Zombies Ate My Neighbours:

  1. Karakterkeuze en coöpspel: Spelers kunnen ervoor kiezen om een van de twee tienerhoofdrolspelers, Zeke en Julie, te besturen, solo of in een coöperatieve modus voor twee spelers.
  2. Horrorfilmthema: De game leunt sterk op klassieke horrorfilmstijlen, met een breed scala aan monsters zoals vampiers, weerwolven, gigantische baby's en natuurlijk zombies.
  3. Diverse niveaus en omgevingen: Spelers navigeren door verschillende omgevingen, waaronder buitenwijken, winkelcentra, piramides en spookkastelen. De game beschikt over 48 fasen, waaronder zeven bonusniveaus.
  4. Reddingsmissies: Het primaire doel is om verschillende soorten buren te redden van de monsters. Elk soort buurman, van cheerleaders tot barbecuechefs, draagt bij aan de eigenzinnige stijl van het spel.
  5. Dag-Nachtcyclus: Sommige niveaus hebben een overgang van dag naar nacht, wat een dynamisch element aan de gameplay toevoegt. Toeristen veranderen bijvoorbeeld 's nachts in weerwolven.
  6. Gevarieerde wapens en items: Spelers kunnen zichzelf bewapenen met een arsenaal aan onconventionele wapens, zoals Uzi-waterpistolen, bazooka's en vlammenwerpers. Bovendien kunnen verschillende items en power-ups de spelers helpen bij hun zoektocht.
  7. Humor en stijl: "Zombies Ate My Neighbours" staat bekend om zijn humoristische kijk op horrorclichés en zijn levendige, cartoonachtige grafische stijl.
  8. Censuur in bepaalde gebieden: het spel werd gecensureerd in regio's als Europa en Australië vanwege de gewelddadige inhoud, en stond in deze gebieden eenvoudigweg bekend als "Zombies".

Ontvangst en erfenis:

  • Kritieke kritieken: Hoewel het geen enorme commerciële hit was, werd het spel geprezen om zijn diepgaande gameplay, humor en grafische stijl.
  • Vervolg en heruitgave: Er kwam een vervolg uit, "Ghoul Patrol", en de Super NES-versie werd in 2009 opnieuw uitgebracht op de Wii Virtual Console en kreeg positieve recensies.

Gameplay-mechanica:

  • Doel: Red je buren terwijl je hordes op horrorfilms geïnspireerde monsters afweert.
  • Verliesvoorwaarden: Het spel is verloren als alle buren worden gedood of als spelers hun hele leven verliezen.
  • Scoresysteem: Door punten te scoren kun je extra levens verdienen en extra buren redden.

Conclusie:

"Zombies Ate My Neighbours" blijft een geliefde klassieker vanwege de inventieve benadering van het run-and-gun-genre, waarbij horrorelementen worden gecombineerd met luchtige humor en gevarieerde gameplay. De cultstatus onder liefhebbers van retro-gaming is welverdiend, en het wordt nog steeds gevierd vanwege zijn originaliteit en blijvende charme.

Sega
Bezig met laden ...
  1. avatar

    kittytoe

    - 02-03-2021 14:29:07
    Wow Zombies hebben mijn buren opgegeten! That's incredible game, i will play it later...