Mortal Kombat 5: SubZero
Emulatoren (Probeer een andere emulator als de game niet werkt op de huidige):

Press keyboard or gamepad button

You already have control settings for this game, if you save them for all sega games, than the control settings for this game will be lost

YesNo
Disable Gamepad
Disable Gamepad
Disable Gamepad
Disable Gamepad
Dpad
keyboard | gamepad
UP :UP | UP
DOWN :DOWN | DOWN
LEFT :LEFT | LEFT
RIGHT :RIGHT | RIGHT
Buttons
keyboard | gamepad
START :ENTER | START
MODE :SHIFT | SELECT
A :Z | X
B :X | A
C :C | B
Y :S | Y
X :A | L1
Z :D | R1
Control presets
Dpad
Buttons
Left Analog
Right Analog

Save Manager
Download all SaveClose
Emulator Settings
Shaders:
Aspect Ratio:
Image Settings
Region
Aspect Ratio:
Shaders:
Image Settings
Saturate
Contrast
Brightness
Reset
Colore Menu

Controls

sega
Dpad
keyboard | gamepad
UP :UP | UP
DOWN :DOWN | DOWN
LEFT :LEFT | LEFT
RIGHT :RIGHT | RIGHT
Buttons
keyboard | gamepad
START :ENTER | START
MODE :SHIFT | SELECT
A :Z | X
B :X | A
C :C | B
Y :S | Y
X :A | L1
Z :D | R1

Controls

Dpad
keyboard | gamepad
UP :UP | UP
DOWN :DOWN | DOWN
LEFT :LEFT | LEFT
RIGHT :RIGHT | RIGHT
Buttons
keyboard | gamepad
START :ENTER | START
MODE :SHIFT | SELECT
A :Z | X
B :X | A
C :C | B
Y :S | Y
X :A | L1
Z :D | R1

Loading...

Ready

Controls

sega
Dpad
keyboard | gamepad
UP :UP | UP
DOWN :DOWN | DOWN
LEFT :LEFT | LEFT
RIGHT :RIGHT | RIGHT
Buttons
keyboard | gamepad
START :ENTER | START
MODE :SHIFT | SELECT
A :Z | X
B :X | A
C :C | B
Y :S | Y
X :A | L1
Z :D | R1

GAME SAVE

GAME LOAD

MUTE

RESTART

Changes will take effect after reload page !

Do not forget to download your save state!

Change CD

Before changing the CD, we recommend download a save state !

A disk change must be made only when the game request next CD!

Select CDDownload save state

Change CD

Now reload the web page

Reload page

Change CD

Autoload Save state is fall, pleas load save state manual

Select CD

Select the next CD what game request

0.0
FPS

Mortal Kombat 5: SubZero

MK5 - Mortal Combat - Sub Zero" is een intrigerend stukje videogamegeschiedenis, vooral voor fans van de Mortal Kombat-serie en liefhebbers van retro-gaming. Hoewel het niet de gepolijste ervaring biedt van officiële Mortal Kombat-titels, zijn de eigenzinnige kenmerken en het onorthodoxe ontwerp keuzes, en de nieuwigheid dat het een aanpassing zonder licentie is, maken het tot een interessante curiosum. Deze game vertegenwoordigt een facet van de gamecultuur waarin enthousiastelingen populaire titels naar platforms en regio's probeerden te brengen waar ze misschien niet officieel beschikbaar waren.

Belangrijkste kenmerken en verschillen:

  1. Hybride gameplay: De game combineert elementen van vechten en side-scrolling, vergelijkbaar met het systeem dat wordt gebruikt in "Mortal Kombat Mythologies."
  2. Onhandige bediening: Een opmerkelijk aspect is het lastige bedieningsschema. Sub-Zero draait bijvoorbeeld niet automatisch om als een tegenstander achterloopt, waardoor spelers handmatig moeten draaien met de A-knop.
  3. Unieke vechtengine: in plaats van de vechtengine uit de officiële Mortal Kombat-spellen te gebruiken, gebruikt deze poort een engine die lijkt op die in andere illegale Mega Drive-vechtspellen.
  4. Karakterklonen: Alle tegenstanders in het spel zijn klonen van belangrijke Mortal Kombat-personages, wat een laag vertrouwdheid maar ook een gevoel van herhaling toevoegt.
  5. Graphics en sprites: De grafische elementen zijn afkomstig uit verschillende Mortal Kombat-spellen, met de sprites van Sub-Zero uit "Mortal Kombat 2" en andere personages uit "Mortal Kombat 3."
  6. Muziek en geluidseffecten: De Mega Drive-versie bevat opnieuw gearrangeerde muziek van 'Shui Hu Feng Yun Zhuan', terwijl de SNES-versie een soundtrack gebruikt die is gebaseerd op de PSX-game 'Soul Blade'. Geluidseffecten zijn ontleend aan officiële Mortal Kombat-spellen, zij het met enkele inconsistenties, zoals Sonya en Sindel die geluidseffecten van mannelijke karakters gebruiken.
  7. Niveaus en problemen: Er zijn vier niveaus, elk met verschillende sets karakterklonen. De game staat bekend om een specifieke storing in Level 4, waarbij Sub-Zero het level kan overslaan door een grondvriesaanval te gebruiken.
  8. Einde: Het spel eindigt met een eenvoudig "The End"-scherm, vergezeld van wat "Engrish".

Trivia:

  • Het tweede niveau wordt op humoristische wijze verkeerd gespeld als "The Wlement of Water."
  • Het thema van het eerste niveau in de Mega Drive-versie deelt muziek met "Pocket Monster" (Mega Drive-versie), maar met verschillende arrangementen.
Sega
Bezig met laden ...
  1. avatar

    kittytoe

    - 02-03-2021 14:29:07
    Wow Mortal Kombat 5: SubZero! That's incredible game, i will play it later...