Duin 2: Slag bij Arrakis (Sega)
Emulatoren (Probeer een andere emulator als de game niet werkt op de huidige):

Duin 2: Slag bij Arrakis (Sega)

Dune 2: The Battle for Arrakis (Sega), ontwikkeld door Westwood Studios en uitgegeven door Virgin Interactive in 1992, is een iconisch strategiespel geïnspireerd op David Lynch's bewerking van Frank Herbert's Dune. Het spel speelt zich af in de zandwoestijnen van Arrakis, de enige bron van de meest waardevolle substantie van het universum, melange, en duwt spelers in een intense strijd om controle over de planeet en haar hulpbronnen.

Verhaal en setting: Keizer Frederik IV van het huis Corrino's wanhoop naar de kruidenmelange, essentieel vanwege zijn unieke eigenschappen en hoge waarde, bepaalt de plot. De belofte van de keizer om de controle over Arrakis te verlenen aan het Huis dat hem de meeste pit kan geven, vormt de basis voor een intense oorlog. Spelers kunnen ervoor kiezen om zich aan te sluiten bij een van de drie grote Huizen: de eervolle Atreides, de brutale Harkonnen of de enigmatische Ordos.

Spelmechanica:

  1. Doel: Het doel van de spelers is om een bolwerk op Arrakis te vestigen, specerijen te oogsten, hun territorium uit te breiden en de vijandige huizen te overmeesteren.
  2. Oogsten en economie: Het kernmechanisme draait om het extraheren van specerijen met oogstmachines, het verfijnen ervan tot credits en het gebruiken van die credits om een leger en faciliteiten op te bouwen.
  3. Fog of War: Verkenning is cruciaal. Aanvankelijk is de kaart gehuld in duisternis en wordt deze onthuld terwijl spelers verkennen. Eenmaal verkend blijft het terrein zichtbaar, waardoor strategische planning van cruciaal belang is.
  4. Gevaren van Arrakis: Arrakis gaat niet alleen over de vijandelijke huizen. De enorme, angstaanjagende zandwormen vormen een aanzienlijke bedreiging en verslinden alle eenheden op hun pad. Ze kunnen echter geen rotsachtige terreinen doorkruisen, wat een strategisch voordeel biedt.
  5. Bouwen: Om constructies te bouwen, moeten spelers eerst betonnen funderingen op rotsachtig terrein leggen om snelle achteruitgang als gevolg van de barre omstandigheden in Arrakis te voorkomen. De meedogenloze omgeving zal echter na verloop van tijd nog steeds voor slijtage zorgen.
  6. Kruidenvelden: Aangegeven door oranje tinten zijn specerijenvelden de belangrijkste grondstofzones. Sommige specerijenafzettingen blijven verborgen en komen tevoorschijn als er interactie mee plaatsvindt, wat vaak leidt tot een 'kruidenstoot' die eenheden kan vernietigen.
  7. Missieselectie: Na de eerste missies kunnen spelers hun volgende slagveld kiezen op een kaart van Arrakis. De keuze heeft invloed op het andere Huis tijdens de komende missie. Het uiteindelijke doel is om negen gebieden te veroveren, wat leidt tot de climax van de eindspelstrijd.

Conclusie: Dune 2: The Battle for Arrakis (Sega) is een bewijs van het potentieel van strategiespellen. Met zijn meeslepende setting, rijke verhaallijn en ingewikkelde gameplay-mechanica heeft het zijn erfenis als een van de baanbrekende titels in het real-time strategiegenre bevestigd. De strijd om controle over Arrakis biedt spelers een uitdagende en meeslepende ervaring, waardoor het een klassieker is die de tand des tijds doorstaat.

Sega
Bezig met laden ...
  1. avatar

    kittytoe

    - 02-03-2021 14:29:07
    Wow Duin 2: Slag bij Arrakis (Sega)! That's incredible game, i will play it later...