Open panzer (Panzer General 2)

Open panzer (Panzer General 2)

Open Panzer is een Panzer General 2-spel geschreven in HTML5. Wargames zijn een van de meest conservatieve genres. Sinds het begin van de jaren tachtig, toen SSI de eerste aanpassingen van bordspellen uitbracht, is er weinig veranderd. Niet alleen de fundamenten van de gameplay blijven onwrikbaar, maar ook de interface en zelfs de grafische uitvoering. Panzer General van 1994 maakte zich in veel opzichten los van de cohort van eerdere wargames, maakte het genre populair en werd laureaat van verschillende prijzen en onderscheidingen. En nu, drie jaar na de release van de originele PG, een hoop games op de engine en allerlei soorten heruitgaven voor het knippen van kortingsbonnen met een combinatie, is hij hier. Panzer General 2 biedt opnieuw aan om het lot van het grootste militaire conflict in de geschiedenis van de mensheid in handen te nemen.

Het eerste dat in het oog springt is de gewijzigde grafische engine, waarbij in plaats van ascetische tegelafbeeldingen getekende kaarten worden gebruikt, en in plaats van "chips" met eenheden - gescande miniaturen, geanimeerde schermbeveiligingen van veldslagen zijn ook afgeschaft en bereikten de grenzen niet. 97e jaar. De interface is eigenlijk hetzelfde gebleven, er zijn alleen een paar knoppen voor multiplayer toegevoegd en enkele vensters zijn aangepast. Degene die de eerste "General" speelde, zal meteen wennen aan de nieuwe opdracht.

In PG 2 afzonderlijke campagnes voor de Duitsers (zelfs twee), de Russen en de Britten met de Amerikanen. Bovendien beginnen de vijandelijkheden niet met de canonieke invasie van Polen, maar eerder, in het tijdperk van de burgeroorlog in Spanje, waar onder de vlag van Francisco Franco Italiaanse en Duitse troepen naar Madrid zouden moeten leiden. Alle partijen van de campagne (met uitzondering van de VS en Groot-Brittannië) bevinden zich op verschillende tijdsintervallen, zodat de veldslagen zich niet herhalen. In tegenstelling tot de originele "Tank General", kan de overwinning qua belang verschillend zijn: briljante overwinning, overwinning en tactische overwinning, elk komt overeen met een bepaald aantal zetten waarvoor je de vijand moet verslaan; als je de toegewezen tijd niet kunt halen, kun je je pet op de plank leggen, en in het geval van een "diamanten" overwinning is er een kleine kans dat je een prototype-eenheid bemachtigt die slechts een lange tijd aan de voorkant zal verschijnen. tijd later.

Het is echter niet nodig om de vijand in de letterlijke zin te "verpletteren": dus om te winnen hoef je alleen maar alle sleutelposities te veroveren, de tactiek van de blitzkrieg rechtvaardigt zichzelf hier volledig. En tegelijkertijd maakt het de noodzaak van de aanwezigheid van enig significant contingent stationaire antitank- of luchtafweeruitrusting in de troepen twijfelachtig.

De slagvelden zelf zijn kleiner geworden, elke zeshoek is gelijk aan anderhalve tot twee kilometer, nu hoeven vliegtuigen niet terug te keren naar het vliegveld om te tanken en kunnen latere tankmodellen door de kooi schieten.

Elke eenheid heeft een aantal kenmerken waaraan de gevechtskwaliteiten worden beoordeeld. Dit is de aanvals- / verdedigingsclassificatie tegen mankracht, gepantserde voertuigen, luchtvaart en marine, initiatief in de strijd, schietbereik en beweging, zichtradius en ook de hoeveelheid munitie en brandstof voor al het ijzer. Maar naast technische parameters beïnvloeden andere factoren de uitkomst van de strijd. Het kiezen van het juiste terrein voor uw manoeuvres bespaart u enorm veel tijd. Alles is hier logisch - het oversteken van de bergen zal voor alle ondergeschikten even moeilijk zijn (behalve voor de berginfanterie-eenheden die onverwijld de bergen in trekken), voertuigen op wielen zullen het verst op de wegen rijden, dat wil zeggen vrachtwagens en gepantserde auto's, en de infanteristen die zich in het bos verstoppen, hebben veel grotere kansen om te overleven in een confrontatie met stalen monsters dan in een open veld. Een belangrijke rol wordt gespeeld door het vermogen om in te graven, dat wil zeggen: als de soldaten tijdens hun beurt niet bewegen, krijgen ze een verdedigingsbonus, de grootte varieert afhankelijk van het type terrein - steden en loopgraven geven de grootste toename. In dit geval kan de verovering van een nederzetting veranderen in een vleesmolen voor de aanvallende partij.

Een nogal interessante innovatie was het verschijnen van commandanten: elke keer dat een gevechtseenheid honderd nieuwe ervaringspunten behaalt, is er een zekere kans dat deze een "leider" zal hebben die twee speciale vaardigheden geeft. Vliegtuigen zullen bijvoorbeeld onder alle weersomstandigheden kunnen vliegen en artillerie zal een groter schietbereik hebben.

Er zijn veel voertuigen in Panzer General 2. Onderweg van de Pz. Op de IS-3 passen honderden voertuigen van bekende modellen, zoals de Tiger, Sherman en T-34, en niet-wijdverbreide modificaties van tanks en gemotoriseerde kanonnen. Vliegtuigen en artillerie worden ook in al hun verscheidenheid gepresenteerd - neem aan wat je wilt, het zou waarvoor zijn.

Html 5
Bezig met laden ...
  1. avatar

    kittytoe

    - 02-03-2021 14:29:07
    Wow Open panzer (Panzer General 2)! That's incredible game, i will play it later...