IJzeren aanval
IJzeren aanval
Uitvoeren!!

Emulatoren (Probeer een andere emulator als de game niet werkt op de huidige):

IJzeren aanval

Iron Assault is een 3D-reuzenrobotactiespel in de vorm van Mechwarrior en later Earthsiege.

In het jaar 2094 is de wereld nu in handen van machtige bedrijven. Naarmate de jaren verstreken, namen ze langzaamaan de controle over uit de handen van de lokale overheden en dwongen ze hun wil af met krachtige mega'bots.

In het jaar 2080 slachtten de robots stakers genadeloos af en sindsdien probeert de opstand terug te vechten en de wereld te bevrijden. Ze hebben dringend goede vechters nodig om hun mega'bots te besturen. Het lijkt erop dat het lot van de aarde nu in jouw handen ligt.

De game wordt gespeeld vanuit het perspectief van een eerste persoon, waarbij jij de 'bot' bestuurt. Je hebt een groot scherm dat laat zien wat er voor je gebeurt, en een klein scherm waarop je kunt schakelen tussen een achteraanzicht, het radarbeeld, schaderapport, positie van het vergrendelde doelwit, enzovoort. Naarmate je missies voltooit, word je gepromoveerd en krijg je zwaardere, langere missies. Op elk moment tijdens het spel kun je de Sim' Room betreden om 'botbewegingen' te oefenen en schietoefeningen te doen. Voor de meeste missies kun je kiezen tussen twee soorten robots en een aantal verschillende raketten. Tijdens sommige missies kun je ook enkele nieuwe raketten ontdekken).

Het besturen van een gigantische robot lijkt misschien een winnende formule in een game, maar de waarheid is dat Iron Assault lang niet zo leuk is als de veelgeprezen Mechwarrior-serie van Activision. De graphics zijn gedempt en enigszins gepixeld, en de plot is lang niet zo interessant als het FASA-universum. De robots die je bestuurt zijn erg groot, wat betekent dat ze erg traag zijn. Je zult vaak minutenlang over uitgestrekte woestijnpaden sjokken zonder enig doel of door mensen gemaakt bouwwerk te zien. Er zijn slechts vier verschillende vaste terreintypes: bergen, woestijn, stad en arctisch, en ze zijn altijd hetzelfde, waar je ook gaat.. alleen gepresenteerd met verschillende paletten. De enige manier die ik heb gevonden om eentonigheid te voorkomen, is door op de gebouwen in de stad te schieten, alleen omdat je ze kunt beschadigen. En over schade gesproken, als het je bot overkomt, gebeurt het geleidelijk. Er is een schaal in % voor alle soorten apparatuur aan boord, visionairs, wapens, motoren, hydrauliek, etc. Apparatuur zal slecht of helemaal niet gaan functioneren zodra ze beschadigd zijn. Deze knipoog naar de realiteit maakt de game een beetje uitdagender, maar aan de andere kant is het niet iets dat we nog nooit eerder hebben gezien.

Een interessante functie in het spel is de mogelijkheid om later in het spel op missies te gaan met verschillende andere 'bots die je kunt besturen'. Deze 'bots kunnen een ingang bewaken, je rug, of ze kunnen de weg voor je vrijmaken. Het bereik van commando's is echter erg beperkt en ze zijn niet erg slim in het verdedigen van zichzelf, laat staan van jou. Over het algemeen vond ik het spel een beetje te repetitief. Geen variatie in het terrein en geen noemenswaardige verhaallijn (je betreedt altijd het gevechtsveld, vernietigt alles en komt weer thuis).

Dos
Bezig met laden ...
  1. avatar

    kittytoe

    - 02-03-2021 14:29:07
    Wow IJzeren aanval! That's incredible game, i will play it later...