Capture the Flag
Capture the Flag
Uitvoeren!!

Emulatoren (Probeer een andere emulator als de game niet werkt op de huidige):

Capture the Flag

Capture the Flag is een van de beste (volgens verschillende gerenommeerde publicaties) shareware-spellen in de geschiedenis, gemaakt door de beroemde Richard Carr in bepaalde kringen en beoordeeld, ook in "grote" computerspelmagazines - dingen die op deze manier werden verspreid, kregen zulke dingen zelden.

Zoals de naam gemakkelijk laat raden, is het een computerincarnatie - en redelijk betrouwbaar - van het populaire buitenteamspel voor kinderen en jongeren in het Westen genaamd "Capture the Flag". Voor de start kun je enkele instellingen instellen: kies met name de kant van de "rode" of "blauwe" (zowel kunstmatige intelligentie als een levend persoon op dezelfde computer kunnen als tegenstander optreden) - en een van een aantal voorgestelde gebieden waar de wedstrijd zich zal ontvouwen. Het veld is verdeeld in twee helften; elk van de teams ziet alleen zijn eigen team, terwijl het andere team standaard verborgen is en zichtbaar wordt als de tegenstanders erlangs bewegen. Het uiteindelijke doel ligt voor de hand: de vlag van iemand anders detecteren en veroveren. De interface past aan de rechterkant van het scherm: helemaal bovenaan wordt een globale kaart weergegeven (meer precies, het deel dat ons op dit moment bekend is) met stippen die spelers aanduiden, hieronder is een lijst van al onze afdelingen en verschillende hulpopties in de vorm van sleutels.

De gameplay gaat stap voor stap. Beide teams hebben 13 deelnemers, die er precies hetzelfde uitzien (ze zien er allemaal uit als jongens in blauwe of rode sporttruien). In feite heeft elk van hen echter bepaalde waarden van vier indicatoren: "A" ("behendigheid") - het vermogen om te vechten; "M" ("bewegingspunten") - voorraad bewegingspunten; "S" ("stealth") - het vermogen om zich te verbergen; "V" ("visie") - waakzaamheid; onder de karakters zijn er zowel "generalisten" als "ellendigen" (de laatste hebben alle vier de parameters erg klein). Als u op het interfacepaneel een pictogram selecteert met een portret van een van de teamleden, dan verschijnen tussen het blok met hen en de globale kaart zijn bovenstaande kenmerken (in de vorm van voorwaardelijke schalen), daaronder - vier pictogrammen met verschillende posities van het menselijk lichaam, die bevelen aangeven dat je het weg kunt geven (lopen, kruipen, stoppen, rennen), en naar rechts - een vierkant en acht cijfers eromheen: dit zijn de bewegingspunten die je moet uitgeven als je een stap zetten vanaf een bepaald punt in een van de acht richtingen; tegelijkertijd zal na zo'n klik ook automatisch de overgang plaatsvinden naar het gebied van de kaart waarin deze deelnemer zich bevindt. Opgemerkt moet worden dat het aantal bewegingspunten, zoals al eerder indirect opgemerkt, verschillend is voor specifieke deelnemers (voor de een is het 10, terwijl het voor de ander maar liefst 30 is), maar het is constant: het kan niet worden aangevuld op welke manier dan ook tijdens de huidige beurt, maar stijgt automatisch naar het maximum dat inherent is aan deze speler aan het begin van de volgende, en als niet alle punten eerder door het personage zijn uitgegeven, dan is de "rest" gewoon verloren.

Dos
Bezig met laden ...
  1. avatar

    kittytoe

    - 02-03-2021 14:29:07
    Wow Capture the Flag! That's incredible game, i will play it later...