Lijkwade van duisternis
Lijkwade van duisternis
Uitvoeren!!

Emulatoren (Probeer een andere emulator als de game niet werkt op de huidige):

Lijkwade van duisternis

Er zijn zo weinig lege plekken meer op de moderne kaart dat een ervaren reiziger niet langer het gevaar loopt het onbekende tegen te komen en in een hopeloze situatie terecht te komen, vooral als deze reiziger niet alleen ervaren is, maar ook geen gebrek aan moed en kalmte heeft. Maar soms wachten ons verrassingen waar ze, zoals het lijkt, helemaal niet zouden moeten zijn. Een gewone vlucht over de mistige bergen ergens in de Roemeense outback veranderde in een ramp voor de held van Veil of Darkness - zijn vliegtuig stortte onverwachts recht in een kleine vallei neer, op betrouwbare wijze verborgen voor nieuwsgierige blikken door ondoordringbare monolieten van rotsen. De piloot was echter duidelijk in een shirt geboren - hij werd snel gevonden en het kleine aantal inwoners van een nabijgelegen dorp, dat zo lang geïsoleerd was geweest van de rest van de wereld, kwam naar buiten en de technische vooruitgang was de weg daarheen. Al snel wordt onze onderzoeker meegesleept in een lange reeks gebeurtenissen die voorspeld zijn in een eeuwenoude profetie, neemt hij de rol op zich van verdediger van de onderdrukten, bestrijdt hij vloeken en mystieke wezens van zwarte magie en ontdekt hij door wiens schuld zijn leven zo'n scherpe wending nam. ... Maar dit is allemaal voor jou. We moeten het nog persoonlijk ervaren, maar voor nu is het beter om ons te verdiepen in de technische kant van wat er gebeurt.

Net als andere creaties van Event Horizon is Veil of Darkness een lust voor het oog in de eerste plaats door zijn gebruiksvriendelijke interface, die je, in combinatie met de onvergetelijke isometrie, in staat stelt snel aan de besturing te wennen en je volledig op de gameplay te concentreren. Onze held moet dus uit de noodlottige vallei komen en terugkeren naar de voordelen van de beschaving. Het blijkt al snel dat de eigenaar van het plaatselijke land hem in de weg staat: een zekere Kairn, die veel van het bloed dronk van de arme kerels die in deze godvergeten hoek opgesloten zaten. Om met de verraderlijke tiran om te gaan, moet je de hulp inroepen van degenen die nog steeds hun gezond verstand behouden en zich verdiepen in de essentie van de gebeurtenissen die in het gebied plaatsvinden. En om dit te doen, zul je moeten doen wat de speler gewoonlijk doet in allerlei soorten avonturenspellen: een grondige inspectie van het territorium, zijn zakken vullen met alle dingen die bij de hand zijn, elegante raadsels oplossen en, belangrijker nog, gesprekken . Inwoners van een paar omliggende dorpen helpen je graag, maar velen van hen hebben ook hun eigen zonden, waarvan de held meer dan eens met de onaangename gevolgen te maken zal krijgen. We mogen niet vergeten dat we vanuit een enigszins ongebruikelijke hoek naar de gebeurtenissen in Veil of Darkness moeten kijken - de wereld hier lijkt de belichaming van een soort sprookje, en dit sprookje is zeker niet een van die goede verhalen. die 's nachts aan kinderen worden verteld. Een weerwolf die zich verbergt onder het mom van een eenvoudige man, de doden die ontsnapten aan de gevangenschap van hun graven, vreemde ziekten en niet minder vreemde medicijnen - dit is slechts het begin van een lange lijst van problemen die niet achterblijven bij de held van het spel stap voor stap.

Het extraheren van informatie van omwonenden en het vergelijken van de gehoorde verhalen is echter verrassend eenvoudig en prettig, en de verdienste hiervan ligt grotendeels in het eigen dialoogsysteem, dat Event Horizon niet naliet in het spel op te nemen. Tijdens gesprekken merkt de held de belangrijkste woorden op die door zijn gesprekspartners worden gesproken, en vervolgens kunnen deze woorden een onderwerp worden voor ondervraging van andere personages. Bovendien ben je vrij om zelf onderwerpen in te voeren, rechtstreeks vanaf het toetsenbord, en proberen te communiceren met de nodige karakters is niet minder leuk dan de lang vermoeide standaardkeuze uit voor de hand liggende antwoordopties.

Je zult ook een aanzienlijke hoeveelheid tijd moeten besteden aan het verzamelen en werken met objecten. Soms moet je zelf dingen combineren, in andere gevallen moet je op zoek gaan naar hele sets ervan, zodat je later de hulp kunt gebruiken van lokale bewoners die niet nalaten iets nuttigs te maken van wat ze vinden. Houd er rekening mee dat niemand zal werken voor een ‘dankjewel’, en bereid je voor om op alle mogelijke manieren het zilver te extraheren dat hier gewaardeerd wordt. En mocht je in de wildernis plotseling een roedel hongerige wolven tegenkomen, dan is het een goed idee om op zijn minst een wapen bij je te hebben. Bovendien zijn wolven de meest ongevaarlijke wezens die je waarschijnlijk zult tegenkomen...

Het is moeilijk om eventuele gebreken in Veil of Darkness te vinden. De game is uiterst vriendelijk voor het publiek, de grafische stijl is hier zeer een lust voor het oog, ietwat droevige melodieën en periodiek ruisende en huilende geluiden die ergens uit het bos komen, benadrukken met succes de mystieke, behoedzame sfeer. Degenen die zich met afgrijzen de eindeloze zoektocht naar kleine items in de vroege speurtochten herinneren, zullen nog een aangename ontdekking doen: de mogelijkheid om de grootte te verdubbelen van alle dingen die kunnen worden opgepakt. Kleine geanimeerde inzetstukken begeleiden alle belangrijke acties van het hoofdpersonage en andere personages, waardoor je tot in detail kunt onderzoeken wat er precies op het scherm gebeurt. Veil of Darkness is perfect voor iedereen die graag de sluiers van goed bewaarde mysteries en geheimen opzij wil schuiven, en zal spelers die zich even in een avontuur vol mystiek willen storten, niet teleurstellen. En laat de machinaties van Kairn je er niet van weerhouden de dekking van de duisternis over de ergens verloren Transsylvanische vallei te verdrijven!

Dos
Bezig met laden ...
  1. avatar

    kittytoe

    - 02-03-2021 14:29:07
    Wow Lijkwade van duisternis! That's incredible game, i will play it later...